人気ブログランキング | 話題のタグを見る

ベレンとリスボン色々/Belém and Lisbon etc

リスボンから電車で30分ほどでベレンという街に来ました。この日はあまり天気が良くなかったです。でもやはり発見のモニュメントや世界遺産のジェロニモス修道院は素晴らしかったです。そしてベレンの塔も見ました。
The Jerónimos Monastery, the Monument to the Discoveries and Tower of Belém are located in Belém. It wasn't a good weather, but it was nice to see those monuments.
ベレンとリスボン色々/Belém and Lisbon etc_b0213940_21390441.jpg


ベレンとリスボン色々/Belém and Lisbon etc_b0213940_01485793.jpg

バスコダガマの墓  (the tomb of Vasco da Gama)
ベレンとリスボン色々/Belém and Lisbon etc_b0213940_04331433.png

ベレンの塔 (The tower of Belém)

ジェロニモス修道院の中にはバスコダガマ(喜望峰を回ってインドに達し東洋航路を発見した人)のお墓もあります。
There is a tombe of Vasoco da Gama who discovered the route through Cape town to India.


ベレンとリスボン色々/Belém and Lisbon etc_b0213940_22090892.jpg

ベレンはエッグタルトでもすごく有名なのですが、私たちが行った日は市民マラソンが行われていて、まぁお店の前は長蛇の列ができていて、お客さんは中で食べるのもテイクアウトするにも1時間くらい並んでいました。スィートが好きな私たちでさえもうんざりさせるものでした。なので、私たちは中には入りませんでした。

There is very popular for the egg tarts in Belém. However, when we went there, it was held the local 20km marathon so too many people queued in front of the shop to buy egg tarts. We had to wait for 1 hour. ( Unbelievable ) 013.gif
So, we gave up.

ベレンとリスボン色々/Belém and Lisbon etc_b0213940_20564148.jpg

リスボンでもシーフードを中心に食べてました。やはりリスボンでもイワシや鯛のグリルです。今回は蒸したカニと伊勢海老も食べました。久しぶりにカニを食べたのですが、味も濃厚で美味しかったです。ただ、カニと伊勢海老はさすが、リスボンといえども値段が張りました。
I want to talk about the food in Lisbon. We ate grilled sardin, sea bream and garlic shrimps. Also we tried crab and lobster. I prefred crab. the lobster was quite pricy even in Portugal. 025.gif
ベレンとリスボン色々/Belém and Lisbon etc_b0213940_21272015.jpg

今回はAirBnB を使ってリスボンに泊まりました。このサイトはすごく便利ですよ。なぜならやはり旅行に行っていても自分たちで料理を作りたいということもあるし、地元の人と近くなれるという事もあってこのサイトを使います。次のお店は、止まったお家のオーナーに教えてもらって行ったお店です。お店にはタコの飾り物が天井にドーンと飾ってありとてもオシャレなのですが・・・。味の方は残念ながら形ばかりでイマイチでした。やっぱり、私たちはシンプルなグリルや刺身で食べるシーフードが一番美味しいと思っているからです。


Normally, we used a AirBnB to choose our accommodation. Even we were travelling, we preferred to cook by ourself, also we can meet local people to get information. Our accommodation owner recommended a seafood restaurant. The restaurant was an unique interior. A big octopus was hanging on the ceiling. The restaurant tried to make a Michelin type of dishes. Unfortunately, we weren't impressed by their cooling style. When we eat seafood, we preferred simple cooking such as grilled, raw.


ベレンとリスボン色々/Belém and Lisbon etc_b0213940_03592127.png

私たちの家の近くに病みつきになるほどのジェラート屋さんを見つけました。
We found a best gelato shop in Lisbon.

ベレンとリスボン色々/Belém and Lisbon etc_b0213940_04084237.png

こーんなにいっぱい種類があって毎日食べるのが大変でした。023.gif リスボンで嵌ったデザートでした。
There were variety of gelato so it was very difficult to choose in the menu. We couldn't help going there every day.

Gelateria Nannarella
Rua Nova da Piedade 68
Lisbon

ベレンとリスボン色々/Belém and Lisbon etc_b0213940_21345525.jpg

カルモ教会は1755年のリスボン地震で破壊されてしまった状態でゴシック様式の教会です。
Carmo archeology church which is the Gothic style was ruined in the earthquake in 1755 and it is still visible in the city.
ベレンとリスボン色々/Belém and Lisbon etc_b0213940_20250957.jpg
リスボンの眺め 
The view of Lisbon
ベレンとリスボン色々/Belém and Lisbon etc_b0213940_20200858.jpg
ポルトガルで驚いた事は、公園にクジャクがたくさん放し飼いされてました。ポルトでもリスボンでもクジャクがいる公園では犬の出入り禁止マークがありました。だからクジャクがのびのびと暮らしてました。オスは本当に大変。だってメスを魅了させるためにいろいろな努力を惜しまず、美しい羽を広げて乱舞してました。003.gifメスに相手にされなくてもたくさんの人たちが見ているからか簡単には羽を閉じれずにそんな様子を見ているとどの世界でもオスは大変だなと思ったりして。

I was quite surprised that there were many peacocks in the park in Port and Lisbon. Of course, dogs were not allowed to walk in the park. When I saw peacocks, they worked so hard to attract peahens. A peacock opened his beautiful wings and danced very hard in front of a peahen who wasn't interested in him at all so she left, but he still danced in front of the tourists. I felt that men are quite tough to attract women in any world.

by carrboro | 2015-06-28 23:15 | traveling