人気ブログランキング | 話題のタグを見る

ベルリン(食事編)/ Berlin (Food)

ベルリンではやはり私たちは食べてばかりでした。029.gifどうも、鼻が利くのか美味しいものを見つける事ができて大満足の旅行でした。
一日目は、一応はドイツ料理を食べなきゃと思いランチで食べました。ま、一番の驚きはやはり量ですよね。ドイツは。何を食べても大きくて且つ大胆。
どうして、ドイツ人はこんな量のお肉を食べられるのか不思議です。フランス料理などと違い繊細さが全く感じられません。たぶん、求めてはいけないんだと思うけど。005.gif とにかく、ランチで十分ドイツ料理を堪能したような気がします。
ベルリン(食事編)/ Berlin (Food)_b0213940_04321292.jpg

First of all, we tried to eat German traditional food. I think Eisbein is a very popular dish. It was tasty, but all dishes in Germany were very big portions. 

夜は、前々から行ってみたかったイタリアンへ行きました。ここは、前にブログで「黒トリュフがたくさんのったパスタが有名」というのを読み、ベルリンに行ったらぜひ食べてみたいと思っていた一品です。
このレストラン、全体的に合格。私はアントレでトマトスープ、パートナーはサラダを食べましたがどちらも非常によい味付けでした。そして、黒トリュフが乗ったパスタをシェアしました。パスタはサーブされる前に私たちの目の前で大きなパルメジャーノレッジャーノの中に、パスタとラム酒に火をつけてアルコールを飛ばしながらチーズと混ぜて濃厚なものに出来上がります。そして、最後にたっぷりと黒トリュフをかけてくれました。
もちろん、ソースもパスタも美味しかったですがやっぱり、トリュフの匂いがいまいちだったかなぁ〜。期待が大きすぎただろうか・・・・?
でも、パスタソースの作り方を学んだ感じがしてよかったですよ。もちろん、この店はまた行ってみたいです。

ベルリン(食事編)/ Berlin (Food)_b0213940_04551629.jpg

I've found the Via Condotti restaurant through the Internet. I was intrigued by their black truffle dishes. We ordered an Italian salad, tomato soup, tagliolini with black truffle and a cream caramel. I liked all the dishes, but the tagliolini sauce was especially tasty. It was made with Parmesan cheese, rum and generously topped with slices  of black truffle. Actually, the truffle didn't have much flavour - perhaps it was out of season.  Unfortunately, the cream caramel had consistency of TOFU!!
    
Via Condotti
Fasanenstraße 73, 10719 Berlin 
Tel. +49(0)030 886778-97

さて、私達にとってKadeweはお気に入りのデパートに。理由は簡単。このデパートのフードコートが本当にす広い。006.gifデパート自体は7000平米もあるそうです。ここのフードコートはかなり充実していました。見て回るだけで楽しかったです。
ここに入っていた「ルノートル」のパンやケーキは私達の大好物に。ホテルに持ち買って帰って食べました。037.gif 

We went to Kadewe, the largest department store in Europe. It was really posh... We liked the food court very much. There was lot of excellent things and we never got bored walking around there.   
ベルリン(食事編)/ Berlin (Food)_b0213940_06153928.jpg

そして、フードコートの上にはレストランがありました。色々な料理がありましたが、やはりここではドイツ定番のシュニッチェルをいただきました。もちろん、最後にケーキも。このケーキも中々でしたがやはり私達は「ルノートル」が一番という事になりました。
Also, we had dinner at the top floor in Kadewe. There were many different type of food in the buffet. I ate schnitzel which is also traditional German food. Of course, the schnitzel was huge, but tasted good.037.gif There were also many desserts in the buffet.
ベルリン(食事編)/ Berlin (Food)_b0213940_05185753.jpg

ポツダム市にあるサンスーシ宮殿に行った時は、帰りに「メゾンドショコラ」というお店で軽いランチを。キャロットスープとラビオリを食べました。
お店の名前になるくらいだからと2人でホットチョコレートを飲んでみました。これが、濃厚027.gif。ミルクで薄められる事もなくチョコレートフォンダンで使われるようなタイプでした。生クリームでホットチョコレートを入れないと飲めないくらいでした。いつもは、生クリームなんて食べないパートナーまでも一緒にして飲んでました。
ベルリン(食事編)/ Berlin (Food)_b0213940_05500038.jpg

We went to the cafe "La maison de chocolat" in Potsdam after Sanssouci palace. We were a bit hungry so we ate lunch and some sweets. We wanted to try something chocolate because the name hinted that they like chocolate, too. We ordered the hot chocolate. It tasted like and was as thick as chocolate sauce. It was served with a side of cream and you needed it to thin down the chocolate. Very nice!!!! 
016.gif  

La maison du chocolat
Benkertstraße 20, 14467 Potsdam, Germany
Tel. +49(0)331 2370730


by carrboro | 2014-03-11 18:29 | traveling