人気ブログランキング | 話題のタグを見る

ウィーン 1日目  / Vienna The frist day

お久しぶりです。もう、ベルギーは秋です。そして、冬時間に変わりました。今年は、珍しく暖かい秋です。去年とは大違いです。
さて、私のブログはまだ、今年の夏休みの出来事で、今更感もかなりあるのですが、この1週間でアップしようと思ってます。なぜ、この1週間。ええ、フランス語がお休みなんです。037.gif
フランス語、本当に大変で毎週100個の単語を4日間で覚えて、翌週テストというのが3度もありました。覚えることが出来ても使えきれないというのが実情です。でも、いいんです。私は気長にマイペースにやっていきますから。ま、この話しはまた近いうちに。では、本題の夏休みの旅行の続きをアップします。

Since my French class started, I didn't have enough time to update my blog. Yes, I still have to update my summer holiday in Vienna. My French course is very hard (as usual) but, I think my teachers aren't so good. Every week we had to memorise 100 new words in 4 days and then we were tested on them. Of course, we had a test of all 300 words in the end of course. This is quite an unbelievable way to test us. I think if you don't use them, you will never remember them. Anyway, I wasn't satisfied with my class this term. I will try to update my travel diary first then I would like to talk about my French course later.
ウィーン 1日目  / Vienna The frist day_b0213940_211156.jpg
さて、ウィーンには車で行ったのですが、予約したアパートメントには駐車場がないことが判明。そこから少し離れた所に車を止めることが出来ました。012.gif車を止めた帰りに、アジアの食材店をみつけ、数日前から日本食を食べたいという衝動にかられていたので、急遽、ざるそばなんて作ってみました。
ウィーン 1日目  / Vienna The frist day_b0213940_2204687.jpg

When we arrived in Vienna, we realised that the apartment didn't have a parking space, but we finally found free parking. Also, we found an Asian food shop; we were desperate for Japanese food so we were able to make a Japanese dinner in our apartment.
食後の後は、散歩がてらにセンターまで歩いてみました。そしてセンターでは、オーストリアの名物ザッハトルテを食べてみました。やはりお店によってかなり味が違いました。
ウィーン 1日目  / Vienna The frist day_b0213940_0183496.jpg
After the dinner, we went walking to the centre of Vienna. Then, we enjoyed lots of cakes even though it was late in the night...059.gif

by carrboro | 2013-11-01 06:01 | traveling