人気ブログランキング | 話題のタグを見る

Restodays三昧/Restodays indulgences

今回は思いのほかRestodaysのイベントを楽しむ機会がありました。I had some great opportunities to use Restodays event.
Restodays三昧/Restodays indulgences_b0213940_18374161.jpg

まずは、日本人のお友達とランチに行ったレストラン。ここではアミューズブッシュに始まりかなり豪勢なランチでした。大満足012.gif アントレは鴨のサラダ、メインはうずらのロースト。これは柔らかくてソースも絶品。そしてデザートはルパーヴとヘーゼルナッツクランブルでした。私達がレストランへ行った時はほぼ満席で、人気のあるレストランのようでした。私達は、レストランがクローズする3時ころまで色々な話しをしながら楽しいランチができました。

First of all, I've been to a restaurant with my Japanese friend. We could choose from two dishes for each course from the special menu. The amuse bouche was pasta with goat cheese and pine nuts salad. The entre was duck salad and main was a roast quail that was very tender and sauce was great! The dessert was rhubarb, hazelnuts cream crumble. when we went to the restaurant, it was almost full booked. We had a great time and lunch with my friend.

Bleu de toi

Restodays三昧/Restodays indulgences_b0213940_17523346.jpg

夏に受けたフランス語の集中講座で知り合ったシンガポール人の友達とその彼とパートナーと私の4人で週末ランチに行きました。この日は怪しい天気。雨がふりそうでふらない・・・いや、レストランにいる間中、豪雨057.gif。外へは出たくない・・・って思える程の雨。友達とはお店で待ち合わせ。予約した時間よりも30分も遅れて到着。道に迷ったりしたそうで・・・004.gifでも、お店の方は、文句も言わずとても親切にしていただけました。ありがたい。
そして、料理は牛肉のインゲンとリコッタチーズを巻いたものにルッコラとパルメザンチーズのサラダ、鴨のローストにレンティルとチョリソーのソース絶品。鴨が、ナイフをちょっと入れただけで身がとれて美味しかった。また食べたい!デザートはサフランとアプリコットのパンナコッタ。刻んだアプリコットが入っていて色も鮮やかで美味しかったのですが量が多かったです。半分残してしまいました。屋根があるテラスで、雨をよそ目に美味しい&楽しい時間が過ごせました。

My partner and I had a lunch with our friend whom we met at the french intensive course in summer. She also brought her boyfriend. When we arrived at the restaurant, my phone rang. They lost their way... and we were waiting for 30 minutes. The restaurant was so generous and kind so we just waited for them. When they came, it started raining and became heavily. We sat at the covered terrace and we just enjoyed watching raining. The entre was beef roll with green brans with ricotta and rocket & parmesan salad. It was really good salad and I think I can make it. It was also a good presentation. Then our main was duck leg confit, lentils with chorizo, duck juice and pepper caramel. The duck was amazingly tender also lentils were good combination for duck.... The dessert was panna cotta with saffron, apricot and apricot coulis. It was a quite big dessert so I couldn't eat all. Anyway, all of us enjoyed this special menu and had a great time.
Gou

Restodays三昧/Restodays indulgences_b0213940_18102472.jpg

最後は、バドミントンの仲間と行きました。これは、パートナーが夜のフランス語のクラスを受けている間にディナーに行ってきました。1カップルと女性と私の4人で。これは、車で郊外に行きましたよ。どこだかいまいち分かってない私。042.gifカップルの女性は、タイの女性で日本料理とかにも興味があって2人で何回かランチになんか行ったりした事はありました。今回のような組み合わせでディナーに行くなんて本当に珍しい事なんです。もう一人の女性とタイ人の彼はベルギー人でバドミントン以外で会うのは初めてでした。でも、すごい楽しい時間でした。英語で会話していたかと思うと突然、フランス語になっていてもう大変042.gifもちろん、私が分からないと誰かが英語で訳してくれますけどね!こういう環境で少しずつフランス語がわかって話せるようになったら楽しいだろうな〜と思いましたよぉ。

La Meunerie





by carrboro | 2012-10-18 18:28 | restaurants