人気ブログランキング | 話題のタグを見る

ウサギ料理 / cooking rabbit

みなさんは、ウサギ料理を食べた事がありますか?私は、随分前に1度だけブルージュで食べた覚えがあるんです。その時は、肉の臭みがあってこれは、ダメだ・・・って思ったのを覚えてます。たぶん、あれは、ウサギ肉だったと思うのですが、もしかしたらヴェニソン(鹿肉)だったのかもしれないのです。。(疑)
とにかく、ウサギの肉なんてそう食べる機会は今までもありませんでしたが、さすがベルギー。普通にパックでウサギ肉が1羽(内蔵等も含めて)スーパーでお手頃値段で売られてました。パートナーと一緒に、スーパーへ行って早速パートナーがそのウサギパックを見つけて興味津々023.gif私は、あまり良い思い出がないので乗る気ではなかったのですがあまり体調も良くないのもあり、パートナーが料理を作ってくれるならばという事で、OKしました。

そして、選んだレシピがレッドワインで蒸し煮したウサギ肉にセージ入りのポレンタでした。時間はコトコトと弱火で煮込んで・・・の料理なので1時間半くらいかな?かかりますが、その価値ありです。まったく肉の臭みもなく、お肉も柔らかく美味しかった。チキンのワイン煮と似たような感じですがウサギの方が遥かに美味しかったです。これは、また作ってもらいたい一品です。

ウサギ料理 / cooking rabbit_b0213940_1295521.jpg


Have you eaten rabbit before? It seems that rabbit cooking is very common here. I've tried it before in Bruges long time ago and I couldn't eat it. Because I smelled strong meat flavour since then I avoided. However, when we went to a supermarket, we found it and my husband was very interested in it. I told him I don't have a good experience of it. However, he is cooking for me so I want to try it again. He cooked "red wine braised rabbit with sage polenta". It took about 1.5h, but it was worth it to wait. The meat didn't have any strong smell and very tender. It was amazing!!! 012.gif The polenta with sage was nice side dish as well. I already asked him to make it again! The rabbit was very reasonable at the supermarket. We have cooked "coq au vin" (chicken version) before, but I definately prefer rabbit now! I am very lucky he likes cooking very much.035.gif
by carrboro | 2012-02-05 01:56 | food