人気ブログランキング | 話題のタグを見る

おいしいフルーツ達/Tasty fruit

ベルギーに引越してから強く思う事はフルーツがとても豊富で美味しい。まぁ、たぶん、私達はアメリカから引越してきたからというのもあるかもしれないけど。でも、値段もリーズナブルでありがたい話しだ。
アメリカにいる時は、オレンジ、リンゴ、洋梨、バナナが定番で、イチゴやマンゴを買って甘くて美味しいものに出会った事がなかった。
それがそれが・・・ベルギーだとはずれが少ない。016.gif
おいしいフルーツ達/Tasty fruit_b0213940_3361080.jpg


まずは、このイチゴ達。買う時にすごく迷ったんだけど、(アメリカでは外側が赤くても中は白くて酸っぱいから。)このイチゴはもう、お店でピカピカに輝いてたんですよ。なんだかディスプレイ用に特別にしたてているのかと思うくらいに、「美味しそう」。もちろん、つまみ食いはお店ではできないので006.gif騙されたと思って買ってみました。早速うちで「パクッ」と食べてみたら060.gifすごく美味しかった。パートナーはいつも、「おいしいイチゴは中まで真っ赤なんだよ」と言ってたのですが、私は初めて見た感じでした。どうも、イチゴの季節が始まったらしい。こんなイチゴだったら旬の間は食べたいと思いました。

そして、私達の大好物!マンゴとパッションフルーツ。写真にはマンゴは写っていませんが、今やうちの定番フルーツ。マルシェに行くと、トロピカル系のフルーツを売っているお店があってそこでいつも買います。マンゴは、アフリカ産の物が多いです。イズラエルからのマンゴもあるのですがアフリカ産のマンゴの方がタイのマンゴに似ていて美味しいと思いました。このお店では、買う前に産地別の味見をさせてくれるので外れはあまりありません。そうそう、パッションフルーツもこのお店で発見。これも味見させてくれました。私がパッションフルーツを最初に見たのはバンコクでした。面白いフルーツですよね。二つに割ると種と写真の通り。トロっとしていて種がいっぱい。これがプチプチと口の中で割れて何とも言えない。パッションフルーツ自体は日本にいる時から知っていたけど、どんな形をしているのか知らなかったので衝撃を受けました。パッションフルーツの皮がボコボコとしてきたら食べごろだそうです。

そして、キウイ。キウイと言えばグリーンだと思っていたのですが、こちらではゴールドキウイもあります。バドミントンを始めてから、必ず帰ってきてからこのゴールドキウイを食べるようにしています。理由はビタミンCの含有量がグリーンキウイよりもゴールドキウイの方が多く、ゴールドキウイ1個で成人1日に必要なビタミンC100mgを簡単に摂取することができるからです。034.gif

そしてイチジク!少し前までは、小さめタイプのイチジクしかなかったのですが、最近出始めました。大きなイチジクが。そしてこれも旬なのか上品な味わいです。さて、このイチジクでまたイチジクタルトでも作ろうかな・・・と思っています。今は、専らパブロバにこれらのフルーツを乗せて食べています。067.gif
おいしいフルーツ達/Tasty fruit_b0213940_3252642.jpg


Since we moved from USA to here, we feel this is fruit heaven. Of course, USA has a large variety of fruits, but most of them were tasteless. Therefore, we only bought apples, oranges, bananas and pears. I tried to buy mangoes and strawberries, but these were inedible. We love tropical fruit such as mangoes, passion fruit and kiwis. When we were in Bangkok, we ate mangoes every day. They were very sweet. Now we can buy mangoes that come from Mali, Senegal or Israel. These mangoes are tasty. I normally avoid to buy because they made me disappointed. They looks very sweet, but when you cut a half, inside was unripe. However, when I went to a supermarket and I saw strawberries and looks very shinny and beautiful so I decided to buy them. When I ate them, they were delicious. My husband told me if strawberries are ripe, the inside would be red, too and I finally saw ripe strawberries. Also, we can buy passion fruit here.006.gif Passion fruit are very hard to find in North Carolina. Do you know when passion fruit is ready to eat? It is ready when the skin has become wrinkled. We've found golden kiwis which I never seen in Japan. Golden kiwis has more vitamin C than green kiwis. You can easily consume the necessary vitamin C 100mg from a Golden kiwis. We tried to eat them after exercises. Vitamin C makes muscle recovery.036.gif We also bought some figs. We used to buy small size of figs, but now the big figs are coming in shops. There were so delicious. I have to make a fig tart.... 067.gif. So far, we put these fruit on the pavlova without cream. (very healthy).058.gif
by carrboro | 2011-09-17 22:06 | diary